علی ساعدی, حسین. (1391). چگونگی برخورد پیامبر (ص) با آثار تاریخی در شبه جزیره عربستان. فصلنامه علمی پژوهشی تاریخ اسلام, 13(شماره 2 - تابستان 91 - مسلسل 50), 47-82.
حسین علی ساعدی. "چگونگی برخورد پیامبر (ص) با آثار تاریخی در شبه جزیره عربستان". فصلنامه علمی پژوهشی تاریخ اسلام, 13, شماره 2 - تابستان 91 - مسلسل 50, 1391, 47-82.
علی ساعدی, حسین. (1391). 'چگونگی برخورد پیامبر (ص) با آثار تاریخی در شبه جزیره عربستان', فصلنامه علمی پژوهشی تاریخ اسلام, 13(شماره 2 - تابستان 91 - مسلسل 50), pp. 47-82.
علی ساعدی, حسین. چگونگی برخورد پیامبر (ص) با آثار تاریخی در شبه جزیره عربستان. فصلنامه علمی پژوهشی تاریخ اسلام, 1391; 13(شماره 2 - تابستان 91 - مسلسل 50): 47-82.
چگونگی برخورد پیامبر (ص) با آثار تاریخی در شبه جزیره عربستان
آثار تاریخی فراوانی در شبه جزیره عربستان پیش از اسلام وجود داشت. برخی از این آثار به اعتقادات اعراب مربوط میشد و بناها و نمادهایی مانند معابد، سمبلهای مقدس، اصنام و آثار بتپرستی، کنیسهها و دیرهای ادیان ابراهیمی را دربر میگرفت و برخی دیگر به مظاهر تمدنی موجود در شبه جزیره مانند قصرها، قلعهها و حصارها پیوند میخورد. این مقاله پس از بررسی کوتاه اوضاع جغرافیایی، دینی و فرهنگی عربستان پیش از طلوع اسلام، آثار تاریخی این سرزمین را به دو دسته آثار دینی و غیر دینی تقسیم میکند و بر اساس آن، نوع برخورد پیامبر(ص) را با هر یک از این آثار بررسی مینماید.
The way of Prophet’s Dealing with the Historical Heritages in Arabian Peninsula
نویسندگان [English]
Hossein Ali Saedi
چکیده [English]
There existed numerous historical Heritages in Arabian Peninsula, some of them had to do with the beliefs of Arabs and it was included constructions and symbols such as temples, sacred symbols, idols and signs of idol worshiping, synagogues and cloisters of the religions of Abraham while some others were tied to the civilized representations existed in peninsula like palaces, castles and surroundings. After a short study of geographical, religious and cultural conditions of Saudi Arabia before the advent of Islam, this article divides the historical Heritages of this land to religious and unreligious ones and accordingly, it investigates the way of Prophet’s dealing with each of them.